رونق صنعت گردشگردي در نپال

به گزارش ميراث آريا (Chtn) و به نقل از هيماليا نيوز، نپال توانست با اجراي برنامه‌هاي ملي هدفمند و برگزاري کمپين‌هاي گردشگري، خود را به عنوان مقصد جديد گردشگري در بازارهاي بين‌المللي معرفي کند و رشد چشمگيري را در سال مالي 2011-2012 به ثبت برساند.

ارائه برنامه‌هاي تبليغي مختلف در شبکه‌هايي همچون سي ان ان و بي بي سي و ميزباني از نشست‌ها و سمينارهاي مهمي همچون اجلاس پاتا در سال گذشته سبب شد علاوه بر افزايش آمار ورود گردشگر، مدت اقامت گردشگران نيز بيش از 13 درصد افزايش يابد.

با وجود طولاني شدن اقامت گردشگران در نپال، اهداف اين کشور براي جذب يک ميليون گردشگر در پايان سال با آمار 736 هزار نفري گردشگران محقق نشد اما پيش‌بيني مي‌شود اين رکورد در سال 2012 شکسته شود.

به گزارش ميراث آريا، از مجموع گردشگران ورودي به نپال نزديک به 54 درصد مسافران عادي بودند، نزديک به 12 درصد براي پياده‌روي و کوه‌نوردي آمده بودند، حدود 9 درصد از اماکن مذهبي اين کشور بازديد کردند، 4 درصد از اماکن تفريحي ديدن کردند، نزديک به 2 و نيم درصد به امور تجاري پرداختند، يک و نيم درصد در سمينارها شرکت کردند و نزديک به 14 درصد نيز بدون طرح و نقشه‌اي ويژه به اين کشور مسافرت کردند.

هندي‌ها، چيني‌ها، سريلانکايي‌ها، امريکايي‌ها و انگليسي‌ها بيشترين آمار گردشگران ورودي به نپال را تشکيل مي‌دادند.
ب/109

انتهای پیام/

کد خبر 1391042629